heuvel.reismee.nl

Nog een paar nachten...........

Dinsdag 02-08-11:

Vandaag maar weer eens vroeg opgestaan, want we moesten al om 7.20 uur vliegen naar de Malediven. De eigenaar van ons hotel had voor ons een chauffeur geregeld en we vertrokken om 5.00 uur.

Maar een uurtje vliegen en toen stonden we al op de airport van Male. Een sombere bedoeling, terwijl we hier toch eigenlijk al wat meer van verwacht hadden. Na even gewacht te hebben gingen we naar onze speedboot, die ons naar 'ons' eiland zou brengen. Dit was zo'n 45 minuten varen, en dan bedoel ik niet zachtjes door het water varen maar met een hele snelle vaart door de golven. We moesten ook allemaal een zwemvest aan en in onze stoelen blijven zitten. Het leken wel vliegtuigstoelen en toen de speedboot vertrok, wisten we ook wel waarom dit moest. Aangekomen op het eiland waar ons hotel op gevestigd is, keken we onze ogen uit. Als je nooit op de Malediven bent geweest, kun je je het nauwelijks voorstellen hoe het is. Het water van de zee is turquoise blauw en het strand is echt spierwit. De beachvilla's zijn prachtig en van alle gemakken voorzien. Zo ging Meggy meteen verse jus d'orange maken, want je krijgt elke dag nieuwe sinaasappels die je dan zelf mag persen. Echt aan alles is gedacht in deze villa, zoals voor ieder badslippers, een badjas, een paraplu voor als het ooit mocht regenen, een manicureset, zwemhanddoek, een ipod-oplaadstation, een shaker, een sinaasappelpers, echt alles was er aanwezig. Maar wat wij het allermooiste vonden was de badkamer, deze is gedeeltelijk binnen en gedeeltelijk buiten. Je kunt binnen naar het toilet maar douchen kun je buiten en binnen. Omdat de temperatuur hier altijd goed is, is dit echt fantastisch.

Vanmiddag hadden we dus maar extra genoten van alle luxe en van het heerlijke zeewater, het zachte zand op het strand en het prachtige zwembad. Natuurlijk is de temperatuur van het zwembadwater en van het zeewater heerlijk. Dus de enige zorg is, dat we niet verbranden. Maar ook zelfs daar is hier aan gedacht. De zonnebrand (factor 30+) staat voor iedereen klaar. Op het strand staan overal hele aparte ligbedjes en zitzakken. Dus genieten doen we zeker.

Woensdag 03-08-11:

Een heerlijk relax dagje gehad. Genoten van het zwembad en natuurlijk van de zee. De temperatuur van de zee en van het zwembad zal rond de 29 graden zijn, dus koud kregen we het echt niet. Er was wat sluimerbewolking, maar voor onze witte huid is dat alleen maar goed, verbranden we tenminste niet zo snel.

Donderdag 04-08-11:

Voor de middag weer gerelaxt. Je kunt wel merken dat je na zo'n rondreis behoorlijk moe bent, maar daar zijn de Malediven echt de geschikte plek voor.

Toch kregen we weer de kriebels om iets te gaan doen, dus 's middags met de boot mee naar een rif in de Indische Oceaan om te gaan snorkelen. Dat was echt prachtig, je ziet echt allerlei kleuren vissen, prachtig koraal, zeeslakken en als je geluk had een zeeschildpad (welke net voor onze neus de diepte in dook).

Hierna hebben we heerlijk op het strand gezeten, om de zonsondergang te zien. Helaas was het weer een beetje bewolkt, zodat we de zon niet in de zee zagen zakken. Bewolkt weer is normaal deze tijd van het jaar, omdat het eigenlijk regenseizoen is. Dat merkten we 's avonds na het diner, toen we terug liepen naar ons huisje, vielen er een paar spetjes regen.

Vrijdag 05-08-11:

Weer vroeg op, want om 5.30 uur werd onze bagage opgehaald en naar de boot gebracht. Wij zelf hoefden pas om 6.30 uur bij de boot te zijn. Met deze speedboot weer zo'n 45 minuten gevaren en we waren alweer op het vliegveld.

Na ruim een uur vliegen konden we onze horloges weer een half uur vooruit zetten, want de tijd in Sri Lanka scheelt een half uur met de tijd van de Malediven. Op het vliegveld was het erg rustig en toen we onze bagage hadden verzameld, kwamen er 2 medewerkers van het vliegveld en zij vroegen of wij konden bewijzen, dat de bagage echt van ons was. Ja, we hadden in Male wel van die kaartjes gehad en natuurlijk hadden we deze niet weggegooid, maar waar waren die nu. Toen we onze naam hadden gezegd, was het al voldoende en mochten we de bagage meenemen.

Bij de uitgang stond Palite, onze chauffeur al te wachten, dus we konden weer in het busje voor een 3 uur durende reis naar Kandy.

In Kandy aangekomen, waren we niet erg tevreden met onze kamer, het plafond was erg laag en op het terras buiten konden we niet eens rechtop staan. Dus ging Rianne naar de receptie om een andere kamer te vragen. Wie niet waagt, wie niet wint. In eerste instantie werd gezegd dat alles vol zat, maar omdat wij al in januari de kamers geboekt hadden, vonden we toch wel dat wij 'recht hadden op' een betere kamer. Dus wij weer verhuizen van kamer, waar we gelukkig wel een hoog plafond hadden. (Ja, ze zijn hier niet gewend dat mensen zo lang zijn, want hier zijn ze minstens een hoofd kleiner dan ons).

Familie Gietman

Wij zijn al weer terug ook uit het warme Turkije.
P.s. We missen de foto's van de Malediven. Ben zeer benieuwd.
Ace heeft het ontzettend goed naar haar zin gehad, want ze heeft heel wat afgespeeld met jullie Diva. Skippy werd door beiden met rust gelaten. Groetjes en nog veel plezier de laatste dagen!!!!

Sandy

En....al bijna klaar voor de terugreis ?
Moet Christian de aanhanger meenemen ? Hahahaha

Tot morgen ! X

Jamie

Heee Meggy en de rest!
Ben nog niet zo lang terug vanuit Italië en heb nu dus pas alles kunnen lezen! Ziet er allemaal heel goed uit, ben wel een klein beetje jaloers haha. Heel veel plezier nog en een goede terugreis alvast! Spreek je snel xxxxxxxxxxx love

Reg

Foto's!!!!

Caroline van Grinsven

Hallo rondreizigers,
Leuke foto's (ha ha)
Van het weeshuis bedoel ik. Het lijkt wel of jullie er al jaren komen. Hebben Ilvy en Meggy geen aanzoeken gekregen in die mooie sari's.
Witte stranden, luxe hotels(niet allemaal, maar daar zorgen jullie wel voor) een klein beetje jaloers? Hoezo!!
Geniet er nog maar van.
Een hele prettige terugreis.

Manja en Bert

Hey heuveltjes,

Welkom terug in het regenachtige Nederland.
Hopelijk hebben jullie een beetje zon mee genomen in de handbagage!
Wij zijn benieuwd naar de rest van de verhalen en de foto's.
Tot snel!

x Manja en Bert