heuvel.reismee.nl

Weer thuis :(

Vrijdag 05-08-11:

In Kandy wilden we naar de Perahera gaan kijken. Dat is een jaarlijks terugkerend ritueel. Het is een boedhistisch feest. Op zo'n 2 weken is er elke dag een soort optocht van zingende en dansende (meestal) mannen en veel versierde olifanten. Er wordt veel vuur gebruikt. Er lopen mensen met ijzeren korfjes op stelen, waarin kokosnoten branden. Echt een prachtig gezicht. Er zijn zo'n 20.000 agenten aanwezig om alles in goede banen te geleiden. Er komen ook heel veel mensen kijken. Onze gids had voor ons plaatsen gereserveerd, dus wij zaten 1e rangs. We hebben zo'n 2,5 uur onze ogen uitgekeken. Met onze vrienden Tonnie, Wouter en hun kinderen hadden we hier afgesproken, dus we konden mooi bijpraten.

Na de Perahera zijn we nog even met Tonnie, Wouter, Karlijn en Erik even wat gaan drinken bij de chinees. De jongens bij de chinees zaten over ons te praten en Meggy keek hen alleen maar aan en zei verder niks. Maar toen we in onze tuk-tuk stapten om naar het hotel te gaan, zei Meggy: 'Mattatérenewa' in het Singalees, wat betekent 'ik begrijp je wel'. En daarna meteen 'Ayubowan', wat betekent 'tot ziens'. Je had die jongens eens moeten zien, want zij dachten nu, dat wij alles hadden verstaan wat ze over ons gezegd hadden.

Zaterdag 06-08-11:

De laatste dag. We wilden nog naar Kandy om wat te shoppen. Na het shoppen zijn we nog even naar het weeshuis geweest. Die meiden waren weer ontzettend enthousiast. Ze wilden eigenlijk niet dat we niet meer terugkwamen, maar ja, ook aan onze vakantie komt een eind.

Daarna zijn we bij Daya onze gids, thuis op bezoek geweest en hebben wij zijn vrouw en dochter leren kennen. Dat was echt leuk.

Ook vandaag wilden we nog even naar de Perahera kijken, want we hoefden pas om 22.00 uur aan te rijden naar het vliegveld. Dus om 22.00 werden we weer netjes door Palite opgehaald om naar het vliegveld te rijden. Eigenlijk was dit een rit van 3 uur, maar Palite scheurde zo hard dat we na zo'n 2 uur al bij het vliegveld stonden. Dus weer Inchecken en weer terug naar huis.

Zo'n 11 uur vliegen en een tussenstop in Doha en toen waren we weer in Brussel.

Het zit er weer op. Helaas. 4 weken zijn echt omgevlogen.

We zullen weer moeten wennen aan het regenweer in Holland.

Bedankt allemaal voor het lezen van onze verhalen en voor de leuke reacties. Ook wij hebben hiervan genoten.

anja van Zoggel

Hoi,
Fijn om te horen dat jullie het zo goed hebben gehad en het was leuk om jullie zo te volgen.

Groetjes anja jasper romy en wesley