heuvel.reismee.nl

Eindelijk Wi-Fi

Maandag 11-07-2011

Eindelijk was het zover. We vertrokken naar Sri Lanka. Ruim op tijd waren we op het vliegveld van Brussel aangekomen.

Het vliegtuig waar we als eerste in moesten, was heel luxe. We hadden ieder een scherm en eigen afstandsbediening, die je zelfs ook als telefoon kon gebruiken. Op het TV scherm kon je spelletjes doen, TV series kijken, films kijken of gewoon muziek luisteren. Dus we hadden ons goed vermaakt.

We moesten ongeveer 7 uur naar Doha vliegen, waar we over moesten stappen.

Rianne dacht dat we snel moesten doen, omdat we ‘maar' 50 minuten zouden hebben. Maar in Doha waren we nu al een half uur eerder aangekomen dan gepland.

Aan onze koffers hadden ze een label gehangen met daarop ‘rapid transfer'. Nu moesten wij nog zorgen dat we op tijd zouden zijn, maar volgens de grondstewardess in Brussel hoefden we alleen maar de oranje pijlen te volgen.

Toen we uit het vliegtuig kwamen, kwam er een enorme warme lucht op ons af. Gelukkig waren we mooi op tijd, hadden we tenminste wat meer tijd om naar de volgende gate te komen, want die tijd zou anders erg krap zijn.

Na heel even wachten konden we al aan boord van een nog luxer vliegtuig.

Toen we binnen kwamen in het vliegtuig, kwam er overal rook uit. Wij dachten, oh wat is dit. Maar dit bleek de airco te zijn, die verkoelende lucht het vliegtuig in blies. Ook hier konden we films, series etc. kijken.

Dinsdag 12-07-2011

Om 5.15 uur Nederlandse tijd waren we in Colombo geland. In Colombo was het 32 graden en 8.45 uur in de morgen.

Toen Raymond de taxi in wilde gaan, ging hij bijna aan de verkeerde kant van de auto zitten (rechtsvoor). Dat kwam omdat ze in Sri Lanka links van de weg rijden.

Aangekomen in het hotel kregen we een welkomstdrankje en konden we naar onze kamer. We hebben vandaag lekker gerelaxt en aan het zwembad gelegen. Het weer was vandaag bewolkt met heel veel wind. De zee was ook erg wild en waren er hoge golven. Verder hebben we het rustig aangedaan, dus kortom een relax dagje.

Woensdag 13-07-2011
Vandaag hebben we even genoten bij het zwembad en toen zagen we schilders een steiger bouwen. Hoofddeksel niet over de datum, echt werkschoeisel, en op elkaar afgestemde werkkleding (zie foto). Meggy & llvy een heerlijke voetmassage gehad en hierna zijn we nog met een motorbootje weg geweest en hebben we verschillende dieren gezien, zoals varanen, ijsvogels, etc. Er waren veel mensen die naar je zwaaiden en wat dingen naar je riepen, kortom de mensen hier zijn allemaal zo vriendelijk. Verder hebben we ook nog van het heerlijk weer genoten!

Aniek Vissers

Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Leuk om zo te lezen! Veel plezier nog daar!
Groetjes uit Holland!

nanda

hey luitjes, heerlijk om jullie daar te zien. ik hoop echt dat jullie een geweldige reis tegemoet gaan. doen jullie daya morgen de groeten van mij?
groetjes
nanda

De Engeltjes

Hoi Hoi vanuit een koud en stormachtig Heeswijk... bah bah wat een weer hier zeg. Maar goed, genoeg geklaagd over het weer... Leuk te zien dat jullie goed zijn aangekomen in verweggiestan en dat jullie je al prima vermaken. We zijn benieuwd naar al jullie avonturen. groetjes en een kus van Evi en Luna voor Meggy