heuvel.reismee.nl

Yes, Wi-Fi beschikbaar!

Donderdag 14-07-2011
Vandaag zijn we met tuc tuc's naar een vismarket geweest. Hier hebben we een rondleiding gehad. Het stonk er enorm en je zag hoe de mensen de vissen schoon deden maken en verhandelden. Er was ontzettend veel vis en daarom was de prijs ook erg laag. We kregen de vissershaven ook te zien. De vissers visten met kano's met een zijstuk eraan en een vierkant zijl, genoemd Oruva.
Hierna gingen we weer verder naar een katholieke kerk en hindoestaanse kerk die we mochten bezichtigen. Daarna hebben we heerlijk gerelaxed aan het zwembad en zijn we nog even naar het strand geweest.
We hebben Daya leren kennen en die neemt ons overal mee naartoe met zijn chauffeur. Daya is onze gids.

Vrijdag 15-07-2011
Vanochtend hebben we met Daya afgesproken, om onze rondreis echt te beginnen. We gingen eerst met een privé busje naar ‘Dutch Village'.
Het is een bejaarden verzorgingstehuis. We kregen eerst een filmpje te zien van de oprichter van Dutch Village: Herman Steur. Daarna kregen we een rondleiding van een zuster die er werkte. Alle bejaarden waren ook zo lief tegen je, ze zeiden allerlei dingen in het Singalees en zwaaiden en lachten naar je.
Alle huisjes waren in Amsterdamse en Nederlandse stijl. Na de rondleiding gingen we weer verder met het busje naar Polgahawela waar we heerlijk gegeten hebben. Hierna reden we weer verder naar een hele grote Boeddha, die op de berg stond. In de Boeddha was een tempel bevestigd (zie foto). Hierna hebben we weer een aantal uren gereden en zijn we rond 19.00 uur aangekomen bij ons overnachtigshotel. Hier hebben we gegeten en geslapen.

Zaterdag 16-07-2011
Vandaag hebben we een cultureel dagje, met bezoeken aan diverse stupa's, tempels en boeddha's in Anuradapura. Dit is de meest noordelijkste stad welke wij gaan bezoeken. Bij de tempels waren wij de bezienswaardigheid voor veel Singalezen. We leken wel beroemdheden, want wij waren de enige blanken, dus we vielen erg op. 3 Singalese meisjes zochten contact met Ilvy en Meggy en wilden met hun praten. Maar toen Meggy en Ilvy vroegen of ze Facebook of een e-mailadres hadden, wisten ze niet waar Meggy en Ilvy het over hadden. Ze wilden wel graag met Ilvy en Meggy op de foto (zie foto). Er was een uitstapje van een basisschool en de kinderen stonden met hun rug naar Boeddha steeds naar ons te kijken, maar niet alleen de kinderen en ook de ouders staarden ons aan. Alle Singalesen zijn erg vriendelijk, ze lachen altijd naar je. Na de lunch gingen we weer richting zee, maar dan aan de oostkust van Sri Lanka. Onderweg zagen we heel veel soldaten staan met geweren, dit is ook niet gek, want de oorlog is hier nog maar 2 jaar voorbij. We zagen onderweg veel krotten, veel onafgemaakte huizen, die door de oorlog waren verwoest. We hebben de snelste weg genomen, maar dit was een ontzettend slechte weg, waar we nauwelijks 50 km. per uur konden rijden. Als hier langs de weg staat A12, dan betekent dat, dat die een hobbelweg is met gaten, waarop je alle verkeer tegen kunt komen, zoals vrachtauto's, bussen, tuk-tuks, auto's, brommers, voetgangers, fietsers, maar ook honden, katten, apen, koeien, stieren, geiten en zelfs een slang. Het eerste hotel waar we aankwamen, had geen warm water en wij wilden dat wel graag. Dus gingen we naar een ander hotel, wat prachtig aan het strand is gelegen. Het diner hebben we op het strand, met onze voeten in het zand gegeten en 1 van onze hotelkamers kijkt uit op zee en ligt 10 meter van de zee af. Het is gewoon een paradijsje. Het lijkt wel of we op Hawaii zitten, want er is ook Hawaiiaanse muziek.

Manja

Hoi Heuveltjes,

Ziet er allemaal leuk/mooi/indrukwekkend uit!
In Dutch Village zijn mijn ouders ook geweest, ze hebben daar toen iemand "geadopteerd".
Geniet ervan, hier is het herfst!

Groetjes Bert en Manja x.

Lisan voets

Hee! Echt leuk om zo jullie verhalen te kunnen volgen, enne hier is t nu al 12 uur geweest dus meggy: gefeliciteeeeeerd met je 16e verjaardag yay! Mmm moet nog even wachten voordat ik je in t echt kan feliciteren haha maar ik zal de verhalen blijven volgen! Heel veel plezier, fijne vakantie xliefs lisan

de vennekes

Meggy Proficiat met je 16e verjaardag.
En allemaal een hele fijne vakantie en geniet ervan.

Familie Schoones

Leuke foto`s!
Meggy van harte gefeliciteerd met je 16de verjaardag.
Groetjes van Gert-Jan Paulien Debbie Ramon Susan Jordy en Rob uit Nuland.

martijn en jolanda

meggy gefeliciteerd met je 16de verjaardag, maak er een gezelliege dag van

Ilja

Wat leuk om te lezen hoe jullie het maken. Zo zijn wij ook een beetje op vakantie. Geniet van al het moois!

De Engeltjes

Ha die 'buurtjes' Hoe is het in verweggiestan?? Leuke verjaardag gehad Meggy? Ik denk dat dit een onvergetelijke verjaardag is geweesd... wie kan er nou zeggen dat ze haar 16e verjaardag in Sri Lanka gevierd heeft!?!?! Helemaal super toch!? Geniet er van met zijn allen en we kijken weer uit naar jullie verhalen. Groetjes vanaf een herfstachtige "Hei"

Fleur

Heee lieve meg en familie!
heb het gelezen, klinkt echt vet allemaal! zou ik ook echt wel een keer heen willen als ik het zo hoor! ik ben benieuwd naar de volgende verhalen, heel veel plezier nog ! X